Events

Kansai MashApp!
Using local data to create the mobile app Kansai deserves

( 15年01月29日 )

mashapp

Event outline(概要)

osaka castle

Covering everything from culture and history, to shopping and dining, the aim is to develop a mobile app to allow international visitors to Kansai to get the most out of their experience here.
Currently, Japan welcomes about 13 million international tourists per year. By 2020 however, the government has set itself a target of 20 million visitors a year. Various projects and initiatives are underway across the country to pave the way for that to happen. Particularly in the Kansai region, with its wealth of tourist attractions and rich history, we can anticipate a steep rise in the number of in-bound visitors. But how do these guests navigate Kansai when they are here? What sources of information are they turning to for help? There is a wealth of travel information available, but no obvious go-to source for international visitors to receive correct and updated information.

To resolve the situation, we are holding a hackathon event to develop a travel app for the Kansai region, using data drawn from leading providers of useful travel information in the area.

現在、年間訪日外国人数は約1300万人といわれており、
国が掲げる2020年に「2000万人の訪日外国人」をめざした取り組みが
各地でさまざまに行われています。
なかでも関西は、ショッピングからグルメ、文化、歴史など、
多彩な観光資源が集積していて、
これからますます多くの外国人が訪れることが予想されます。
しかし、さまざまな観光情報が、さまざまなところから発信され、情報量が多すぎて、正しい・新しい情報が旅行者に届いていないという状況があります。
そこで、関西を訪れる外国人旅行者に快適に過ごしてもらうことをテーマとした
観光アプリケーションを開発するハッカソンを開催します!

Note(ポイント)

osaka castle
The purpose of this event is to develop a mobile app to address the current lack of user-friendly, relevant information to orientate international visitors to Kansai. Background will be provided by tourism industry professionals and international students, and the participants will collaborate with international residents and students in Japan in this mobile application development event.
This event will be held predominantly in English and held over two days. There will be some prizes for the winner group.

訪日外国人旅行者の課題を解決するためのアプリ開発を目的としています。観光関係事業者や留学生から課題を発表していただいたり、関西在住の外国人や留学生と一緒に開発を行っていただきます。 そのため、進行などに関しては基本的に英語で行われます。優秀なチームには賞があります。

General information

Dates and times (for 2 days)
Day 1: 9:00am-7:00pm, Saturday, March 7, 2015 Day 2: 9:00am-7:00pm, Saturday, March 21, 2015

下記2日間で開催
1日目:2015年3月7日(土)9時〜19時
2日目:2015年3月21日(土)9時〜19時

Registration Deadline(申込締切)
Wednesday,March 4th, 2015

2015年3月4日(水)

Venue

Osaka Innovation Hub
7th Floor, Grand Front Osaka Tower-C3-1 Ofuka-cho, Kita-ku, Osaka

大阪イノベーションハブ
大阪市北区大深町3番1号 グランフロント大阪
ナレッジキャピタル タワーC 7階

Capable of Seating

50seats
50名

Participation fee

Free
無料

Host

Osaka Innovation Hub
大阪イノベーションハブ

API’s

API’s that can be used as development support tools will be provided from the companies listed below. Information on the tools and any additional API providers will be announced as and when they are made available.

開発支援ツールとして以下の企業からAPIを提供していただきます。
APIの詳細や追加企業に関しては随時更新いたします。

1.Kansai Scene 【Event listing data Articles data Places data】

http://www.kansaiscene.com/
https://dev.kansaiscene.com/
01ks

2.Zenrin Datacom 【its-mo NAVI Development Kit API 】

http://www.zenrin-datacom.net/en/service/itsmo/index.html
http://www.its-mo.com/stc/englishmap/
・ Multilingual map (Japanese / English / Simplified or Traditional Chinese / Korea)
・ Spot search (plural genres such as a sightseeing spot, the convenience store)  
・ Address search (Japanese / English / Simplified or Traditional Chinese/ Korea)
02zd

3. Gurunavi 【Restaurant Search】

・Gurunavi Web Service – http://api.gnavi.co.jp/api/index_e.html
・User Manual – http://api.gnavi.co.jp/api/manual_e.html
・Registration – http://api.gnavi.co.jp/api/use_e.html


03gn

4.Sharp 【sharp network print】

https://networkprint.ne.jp/webapi/en/
・You can easily print it by using MFP at convenience stores
・You can share photo with your friends by User Number on LINE and Twitter!
・You can easily link Network Print Service with your app by using WebAPI!
04sp

5.NTT docomo  【docomo API】

https://dev.smt.docomo.ne.jp/
05dc

6. SAKURA Internet

http://www.sakura.ad.jp/
06sa

7.DENSO 【NaviCon API】 【MapQR API】

・What’s “NaviCon”  – http://navicon.com/user/
“NaviBridge” is the international version of NaviCon.
・What’s “MapQR”  – http://navicon.com/mapqr/en/
・How to use APIs — http://developer.navicon.com/
07dns

Program

Day 1: Saturday, March 7

  • 9:00-9:30
    opening remarks and hackathon outline explanation
  • 9:30-10:30
    input by tourism industry and international students
  • 10:30-12:00
    explanation of provided API brushing up on ideas for team building
  • 12:00-13:00
    break
  • 13:00-15:00
    brushing up on ideas
  • 15:00-19:00
    app development hackathon

Day 2: Saturday, March 21

  • 9:00-9:30
    opening and schedule confirmation
  • 9:30-12:00
    app development hackathon
  • 12:00-13:00
    break
  • 13:00-16:00
    hackathon
  • 16:00-18:00
    presentation
  • 18:00-18:20
    general comment
  • 18:20-19:00
    result announcement
  • 19:00
    networking party (change of venue, participation fee required on site)

※The schedule is subject to change.

1日目:3月7日(土)

  • 9:00-9:30
    開会の挨拶、本ハッカソンの主旨説明など
  • 9:30-10:30
    観光関係事業者、留学生などからのインプットなど
  • 10:30-12:00
    提供APIの説明。チームビルディング・アイデアのブラッシュアップ
  • 12:00-13:00
    休憩
  • 13:00-15:00
    引き続きアイデアのブラッシュアップ
  • 15:00-19:00
    アプリ開発ハッカソン

2日目:3月21日(土)

  • 9:00-9:30
    オープニンング・スケジュール確認
  • 9:30-12:00
    アプリ開発ハッカソン
  • 12:00-13:00
    休憩
  • 13:00-16:00
    ハッカソン
  • 16:00-18:00
    発表会
  • 18:00-18:20
    総評
  • 18:20-19:00
    審査結果発表
  • 19:00
    懇親会(別会場、別途会費制)

※スケジュールは変更になる場合がございます。

Condition of participation(参加条件)

This event is to be run all in English basically therefore communication in the language is essential.
Each member of the group is requested to register individually for this event. Participation in group is also possible if participants who falls into any of three categories shown below

• business planner• designer• engineer/developer.

下記のどれかのカテゴリーにあてはまる方
○ビジネスプランナー ○デザイナー ○エンジニア
本イベントの進行は基本的に全て英語で行われます。その為、英語でコミュニケーションが取れる事が必須となります。
チームでの参加も可能ですが、チーム構成員として上記の役割を担う方がいることが条件となります。またチームでご参加される場合でも参加者各人によるお申込みが必要となります。

Precautions(注意事項)

Photos and video taken during this event may/will be used for informational purposes, and reports in the media are also anticipated. Please understand and accept that your image may be included in articles, footage and so forth. All the participants are considered to have agreed to this matter in advance.

イベント後の情報発信のため写真・動画を撮影します。また、メディアの取材を受けることがあります。これらの写真・動画に参加者の肖像等が映り込む可能性に同意した上で、ご参加ください。

Event Participation Agreement(参加同意書)

To participate in this event, it is required to agree to the terms and
conditions stated in the “Event Participation Agreement” shown in the
following URL.
Participants are asked to sign the agreement on the first day of the event.
Event Participation Agreement

参加にあたっては、下記URLの【参加同意書】の項目に同意したうえでお申し込みください。
また、第1回目にご参加の際に、上記項目を記載した同意書に
ご署名していただきます。ご理解、ご了承のほど、よろしくお願い致します。
参加同意書 

Cancellation(キャンセルについて)

・We may refuse future registration by applicant with record of cancellation on the day or no-show for the event with limited capacity.
・Cancellation should be completed by the day before.
Mail ohclub@innovation-osaka.jp

・セミナーなどお席に限りがある催事について、開催日当日の参加取消しやキャンセル処理なくご欠席される場合は、今後のお申込をお断りする場合がございます。
・ご欠席される場合は必ず前日までにキャンセル処理をしていただきますようお願いいたします。
Mail ohclub@innovation-osaka.jp

Handling of your personal information(個人情報の取り扱いについて)

Your personal information supplied will only be used for the stated purpose of its acquisition, and will not be supplied to any external parties.
Click here for personal information protection policy of Osaka Urban Industry Promotion Center
※This project is operated by innovate!osaka which is organized by Advanced Telecommunications Research Institute International, SunBridge Global Ventures Inc., Urban Innovation Institute and Osaka Urban Industry Promotion Center, under entrustment by Osaka City.

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Contact

Osaka Innovation Hub
TEL 06-6359-3004 (Mon.-Fri. 10:00-18:00 *Except for public holidays and new-year-holidays)
Mail ohclub@innovation-osaka.jp

大阪イノベーションハブ
TEL: 06-6359-3004 (月~金 10:00~18:00 ※祝日、年末年始除く)
Mail ohclub@innovation-osaka.jp

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